MAPA DO CELÓW SĄDOWYCH DOKUMENTACJA DO CELÓW PRAWNYCH
Mapa do celów sądowych (zasiedzenie działki, mapa z projektem podziału …)
Mapa do celów sądowych (mapa z projektem podziału do celów sądowych, zasiedzenie nieruchomości – zasiedzenie działki) oraz dokumentacja do celów prawnych wykonywane są na potrzeby postępowań przed sądami cywilnymi, jako załączniki do orzeczeń sądowych. Mapy oraz dokumentację do celów prawnych wykonuje się między innymi w takich przypadkach jak:
- Zasiedzenie nieruchomości – zasiedzenie działki
- Sądowe zniesienie lub wyjście ze współwłasności (mapa z projektem podziału do celów sądowych ),
- Podział spadku (mapa z projektem podziału do celów sądowych ),
- Podział nieruchomości (mapa z projektem podziału do celów sądowych ),
- Ustanowienie drogi koniecznej,
- Korekta niezgodności między stanem w ewidencji gruntów a stanem prawnym nieruchomości ujawnionym w KW (wykaz synchronizacyjny),
- Inne czynności prawne.
Wyżej wymienione mapy oraz dokumentację wykonuje geodeta uprawniony, a wyniki jego pracy w postaci operatu technicznego są przekazywane do ODGiK i podlegają włączeniu do PZGiK. ETAPY PRAC PRZY SPORZĄDZANIU DOKUMENTACJI DO CELÓW PRAWNYCH:
- Zgłoszenie pracy geodezyjnej w ośrodku dokumentacji geodezyjnej i kartograficznej (ODGiK).
- Potwierdzenie przyjęcia i opracowanie zgłoszenia przez ośrodek.
- Analiza i opracowanie materiałów pozyskanych z ośrodka dokumentacji.
- Pomiar terenowy i opracowanie jego wyników.
- Wysłanie zawiadomień informujących o trybie i terminie protokołu (ustalenia przebiegu granic, wznowienia lub wyznaczenia punktów granicznych).
- Przeprowadzenie w terenie w obecności stron czynności ustalenia przebiegu granic, wznowienia lub wyznaczenia punktów granicznych nieruchomości i spisanie odpowiednego protokołu.
- Opracowanie wymaganej dokumentacji i skompletowanie operatu technicznego. w celu przekazania do ODGiK.
- Złożenie operatu technicznego do ODGiK.
- Kontrola operatu w ODGiK a następnie przyjęcie dokumentacji do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (PZGiK).
- Wydanie dokumentacji przez ODGIK wykonawcy opracowania.
- Przekazanie dokumentacji klientowi.
Otrzymaną dokumentację klient składa wraz z odpowiednim wnioskiem do właściwego sadu. Po otrzymaniu postanowienia należy:
- złożyć wniosek o wprowadzenie zmian w ewidencji gruntów i budynków oraz zamówienie wypisów i wyrysów.
- złożyć dokumenty do sądu w celu założenia ksiąg wieczystych lub wprowadzenia w nich zmian.
Oferta Geoformat
Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą.